zaterdag 29 januari 2011

Spannend

We gaan een spannende week tegemoet; dinsdag, woensdag en donderdag zal Thomas de CITO eindtoets maken. Gelukkig ben ik zenuwachtiger dan hij.... En gelukkig kwam hij vorige week met een prachtig rapport thuis. Daar ben ik extra trots op want voor hem is onze thuissituatie net zo goed moeilijk. Thomas is altijid easy-going maar ook liever lui dan moe. We moeten hem aansporen, stimuleren en uitleggen dat het de moeite waard is om zo hoog mogelijk in te zetten wat betreft de middelbare school. Uiteraard is het niet de bedoeling dat hij op zijn tenen moet lopen maar op zijn sloffen hoeft nou ook weer niet ;) Ik hoop in elk geval dat hij zich tijdens de toetsdagen voldoende kan concentreren!

Wat er ook hoort bij groep 8 is de verandering van een kinder- naar een tienerkamer. Hij heeft al een nieuw bed uitgezocht en Tonie gaat voor hem een buro maken en een wandmeubel. Afgelopen week zijn we begonnen met het uitzoeken van de spullen op zijn kamer: er waren 3 opties: weer op de nieuwe kamer, bewaren voor later op zolder of voor de rommelmarkt. Afscheid nemen dus van de dingen die hij nu ineens kinderachtig vindt, de herontdekking van lego en herinneringen ophalen. Bovendien merk ik dat Thomas een uitsproken smaak/mening heeft over de inrichting van zijn kamer en dat hij alles het liefste zo snel mogelijk voor elkaar wil hebben. Van wie zou hij dat nou hebben... :)

Met de februari kit van Scrap-Club heb ik een kaart gemaakt voor onze familie in Roosendaal die met de laatste loodjes van hun verhuizing bezig zijn.


Een kaart voor een collega. Altijd wel moeilijker scrappen als het om een kaart voor een man gaat, geen vlindertjes, bloemen e.d. om het mee op te leuken....


En dit is alvast een sneak voor de volgende Dutch Dare die op woensdag 2 februari online gaat. Ik moet zeggen dat Danielle een handig systeem heeft opgezet waardoor het designteam makkelijk vooruit kan werken en ik mijn bijdrage dus al klaar heb.


En verder kwam ik de afgelopen week deze quote tegen:
"You don't know how strong you are until being strong is the only choice that you have" (source unkown)
Dat lijkt mij een mooie gedachte voor de komende week!

6 opmerkingen:

Revlie zei

schitterend werk petra, en je gedachte onderin is helemaal mooi!! (en waar :D)

barbara zei

Mooie kaarten heb je (wederom) gemaakt. Best spannend he, die CITO. Joost lijkt ook relaxed, hopelijk helpt het hen om er alles uit te halen wat erin zit! Wens Thomas ook succes.

Marit zei

Mooie werken weer op je blog!! Ja, voor een man is het altijd wat lastiger scrappen hè?! Je hebt er iets heel moois van gemaakt! Ik herinner me de cito-toets dagen ja... probeer relaxed te blijven en het komt heus goed. En wat worden ze dan ineens snel groot hè...?!!! Succes komende dagen (ook voor Thomas!)

Marian zei

Petra Thanks for your comment!
Your works are beautiful, I'm happy to share with you design Scrap-Club.
Besos.

Astrid zei

Mooi, mooi, mooi!!
Veel succes met Thomas deze week! Komt vast goed als hij ook een mooi rapport had.
Bij Camiel in de klas (groep 2) hebben ze ook al een CITO toets, een soort nulmeting denk ik. Je kan er niet snel genoeg mee beginnen, blijkbaar.

D@nielle zei

mooie quote ! Ben even aan het bijlezen en je prachtige creaties aan het bewonderen :)