dinsdag 22 november 2011

Vakantiealbum Turkije {= picture-overload}

De nieuwe SCRAPDELIGHT EXTRA is uit en daarom mag (eindelijk) het album online dat ik heb gemaakt na onze zomervakantie. Het is een combinatie van een fotoalbum en een reisverslag geworden. Om eenheid aan te brengen heb ik ervoor gekozen om voor het reisverslag telkens met dezelfde 2 lettertypes te werken en de foto's of als collage of als vergroting te gebruiken.



Tijdens het maken van mijn album werd ik nog enthousiaster over de papierlijn van Pink Paislee: Daily Junque. De kleurencombinaties spraken mij erg aan en ik wilde daarbij graag fabric strips gebruiken en bij voorkeur in precies de goede kleur. Een oplossing vond ik bij de naaigarniturenkraam op de markt want daar heb ik het materiaal gekocht dat je gebruikt voor het verstevigen van boorden e.d. (vlieseline).



Je kunt verf mengen in de gewenste kleur en deze gebruiken op de stof. Ook stempelen, chalken en het werken met spray inkt gingen perfect op dit materiaal. Bovendien is het leuk dat de structuur zichtbaar blijft. Voor het bereiken van het watereffect op de aqua blauwe strook heb ik de stof eerst geverfd en er daarna veel water over laten lopen zodat er lichtere en donkere stukken ontstonden. Uiteraard moest alles wel eerst goed drogen voordat ik het in het album kon gebruiken. Handig is ook de stevigheid van dit materiaal want je kunt het makkelijk (in vorm) knippen. Ook heb ik voor dit album bijpassend tissuetape gemaakt door schilderstape te verven en te bewerken met stempels.

Een collage van de details:



En de verschillende bladzijden:



Tijdens de vakantie heb ik (uiteraard) vanalles bewaard: bonnetjes, reispapieren, visa, kaarten, schelpjes, souvenirs en deze in het album verwerkt.

Voor Thomas was het zijn eerste vliegreis.


We verbleven in een fantastisch 4-sterren all-inclusive hotel en keken dagelijks onze ogen uit als we één van de restaurants binnen liepen.



De paar kaarten die ik heb verstuurd werden pas lang nadat we weer thuis waren bezorgd.



Tonie heeft een duikinstructie in het zwembad gehad en een keer in zee gedoken. Een bijzondere ervaring, waar ik niet jaloers op ben;)


Het was wel leuk om mee te varen, Thomas heeft gesnorkeld en mocht op de terugweg aan het roer.




Het kon eigenlijk niet uitblijven, ook op vakantie kreeg ik een erge migraine aanval.

Leuker was het winkelen in Turkije met al die look-a-likes....


Met de dolmus naar de prachtige stad Side.


Maar hoe schitterend de tempel van Apollo ook was, 50C is erg warm om lang de toerist uit te hangen.


Thomas genoot ervan dat hij iedere dag zelf zijn eten kon uitkiezen en dus lagen er iedere dag frietjes op zijn bord. Ik moest erg lachen toen hij zei: "Als ik weer thuis ben zweet ik frituurvet".



Traktatie van Thomas ;)



En als je een strandwandeling maakt wisselen de mooie en de (heel erg) moeilijke momenten elkaar af want:

You can travel the world

But you can't run away

from the person you are in your heart

If you're searching for truth you must look into the mirror

and make sense of what you can see...

just be... just be.



Veel gelezen natuurlijk.

En weer terug naar Nederland.






signature blog

4 opmerkingen:

Margot zei

wat een schitterend album! leuk idee van dat vlieseline...

Jenneke zei

Wat een prachtig album, Petra!! Echt super!!
Ik wil ook altijd een soort dagboekje bijhouden op vakantie, maar helaas komt het er nooit van :-( Thuis ben ik dan alweer de helft vergeten...
Wij zijn ook een keer op vakantie geweest naar Turkije dus een heleboel dingen komen me bekend voor: de luxe hotels (wij zaten in Side) en het overheerlijke eten!!

XXXJenneke

Colinda zei

Wauw, wat een leuk album! Ik ben gek op vakantiealbums, voor inspiratie maar ook om te kijken hoe het ergens is, om er ooit zelf eens naar toe te gaan. De foto van het strand is prachtig.

Groetjes Colinda

Steven zei

Knappe boek zeg!!!! :)
Veel tijd in gestoken?
Ik ga mijn boek waarschijnlijk gewoon bij Smartphoto laten maken, heb gisteren enkele handige Smartphoto actiecodes gevonden op een Smartphoto actiecode overzicht pagina.
Maar zoals jij het hebt, amai amai!!! :D