donderdag 22 september 2011

Thomas en zijn vis

Met deze schets die ik voor de Dutch Dares heb gemaakt zijn er weer leuke creaties gemaakt door het team! (En als je zelf meedoet maak je kans op een RAK èn een plek als gastdesigner!)


Mijn eigen uitwerking gaat over de vis van Thomas: de jongens hadden allebei een vissenkom van tante Silvia voor op hun slaapkamers gekregen en natuurlijk gingen we bij de dierenwinkel goudvissen uitzoeken. Toen Thomas aan de beurt was om zijn vis in de kom te doen, keek hij helemaal beteuterd toen het water uit het zakje was en er geen vis in zijn kom zwom... Nemo was blijven plakken in het zakje. Als ik het opschrijf moet ik er weer om lachen, arme vis.


Op het gestippelde papier van My Minds Eye (geweldig merk) heb ik met gesso een rand geschilderd en deze gekleurd met Mister Huey's cream, een witte en een bruine pen. Op de stempels heb ik zo weinig mogelijk inkt gebruikt zodat het patroon van het papier zichtbaar bleef. Door er met een witte pen een randje langs te tekenen zijn de letters toch duidelijk.







signature blog

4 opmerkingen:

Margot zei

geweldig verhaal en geweldige lo! gaaf dat toepasselijke plaatje erbij van die vissenkom!

marsha. zei

Wel fijn dat de vis dit debacle heeft overleefd! Leuke lo! En ik vind de schets ook zo leuk... Denk dat ik 'm ga gebruiken voor de komende Dare ;-).

Natasja zei

Ik vind je verhaal echt super, zo herkenbaar ! Wij hebben zelf ook een vissenkom, waarbij de vissen die jaimy voor zijn verjaardag kreeg de dag erna allemaal gingen hemelen....
Maar goed, inmiddels hebben we alweer andere vissen en deze zwemmen nog steeds rond :)
Nog bedankt voor je leuke schets !

Ingrid zei

Gave sketch, ik ga zeker meedoen! Ik vind jouw uitwerking ook erg leuk en origineel.