dinsdag 25 augustus 2009

Zomer (en veel, heel veel foto's)

Inmiddels zijn we al weer anderhalve week in Nederland. We hebben enorm genoten van 2 weken Toscane. Wat een prachtige streek, de kleuren, de heuvels, de steden en dorpjes. De ijsjes, de mensen, het weer. Fantastisch.

De eerste zondag dat we weer thuis waren was ik eerlijk gezegd een beetje chagrijnig. Ik miste het uitzicht en de kleuren. Er over nadenken hoe lang het duurt voordat je weer van al dat moois kunt genieten helpt trouwens ook niet mee….

De afgelopen week thuis, de laatste vakantieweek van Thomas, vloog voorbij. Wassen, scrappen (want de deadline voor Scrap-Club was toen heel dichtbij), strijken en het BBQ feest voor Tim voorbereiden.

Tijdens onze vakantie, op de tweede dag van de heenreis is Tim 13 jaar geworden. Daarom hadden we ’s avonds een diner op de boerderij gereserveerd. Hij (en wij!) hebben daar van genoten. Onze accommodatie lag schitterend, boven op een heuvel. Het diner werd buiten geserveerd in een open ruimte met uitzicht op het Toscaanse landschap en de ondergaande zon. Zo mooi! Om 20.00 uur moesten we komen en we hebben de rest van de avond aan tafel gezeten. Het ene na het andere gerecht kwam voorbij. Alles was zo lekker en puur van smaak! Als je ooit in de buurt van Pisa en Livorno vakantie gaat vieren is het diner op Ca’Lo Spelli een ritje meer dan waard. Onvergetelijk! Afgelopen zaterdag hebben we thuis een barbecue feestje gehad. (Lang niet zo uitgebreid en origineel als het diner op de boerderij, maar toch). Met z’n 20-en bijkletsen en lekker eten. Het was gezellig!

Mijn favoriete foto van deze vakantie! Hij is gemaakt na een heerlijke dag aan het strand in Vada. Toen we terug reden zei ik tegen Tonie dat het heel leuk zou zijn om aan zee te kunnen eten. Tonie sloeg op goed geluk een weg in en we zijn toen beland in een straat bij een kasteel, aan het einde van dat straatje lag een visrestaurantje dat bijna open ging. Via trappen zijn we beneden naar de zee gelopen. Daar hebben de mannen over de rotsen geklommen en hebben we genoten van het uitzicht en later de schitterende zonsondergang. Dit soort momenten maakt een vakantie voor mij speciaal.

Twee weken tussen de fiatjes 500 en de vespa's!

Op ons laatste uitstapje naar San Gimignano werden we zowaar door de jongens getracteerd op ijs ;) Een leuke reden om een layout te maken met de schets van de maand, deze keer gemaakt door Revlie.

Deze foto heb ik in Florence gemaakt toen ik een tijdje stond te kijken bij de kunstenaars bij de dom. Mijn opa kon goed schilderen en tekenen maar helaas heb ik dat talent niet. Ik heb er een layout voor de uitdaging van One Little Word bij gemaakt.

Meteen mogen scrappen na de vakantie was natuurlijk geweldig. De september kit was perfect voor de vakantiefoto’s en daar ben ik nog dagelijks mee bezig. Op vakantie heb ik namelijk een fotoalbum van de Hema met insteekhoezen meegenomen en ben daar, heerlijk in de schaduw, al begonnen met mijn Travel Journal. Ik verzamelde allerlei bonnetjes, folders, kaarten en schreef iedere dag op wat we hadden beleefd. Weer thuis heb ik foto’s bij de verhalen gezocht en die uit laten printen op het formaat van de insteekhoezen: 10x15 cm. Alleen de laatste dag moet ik nu nog scrappen en dan heb ik mijn vakantiealbum af! Dit systeem kan ik iedereen aanraden. Heel praktisch, leuk om te doen, al op reis voor te bereiden, een beetje scrappen en je herinneringen vastleggen. Ik ga dit volgend jaar zeker weer op deze manier doen want het is het eerste vakantiealbum sinds jaren dat ik daadwerkelijk af heb! En het sluit meer bij mijn voorkeur aan dan een digitaal album en een vakantiealbum scrappen op formaat 12”x12” is enorm veel werk.

Door de insteekhoezen glimmen de foto's nogal maar je krijgt wel een idee van het album.
Een rode draad door dit album zijn de foto's die ik in iedere stad heb gemaakt van de ansichtkaartenrekken.

Gisteren is Thomas begonnen in groep 7. Hij had het T-shirt aan dat we op vakantie hebben gekocht met een figuurtje uit de Super Mario spelletjes van Nintendo. De tekst was wel toepasselijk: one up! Zelf ben ik deze week nog vrij, mijn 4e week. Dat betekent dat we rustig kunnen wennen aan het schema van weer een nieuw schooljaar.

signature blog

Marit zei

Oh, wauw, Petra, wat een hoop moois te bekijken!!! Ik ga eigenlijk nooit "op vakantie" (tripje naar "huis"/zeeland is mij mooi genoeg!) maar vind het idee om kaartenrekken te fotograferen echt super. Dat kun je overal doen natuurlijk, dus misschien zie je zoiets ook nog wel eens op een van mijn lo's verschijnen...

Astrid zei

hey Petra, Gave LO's weer!!!

mooie he Toscane, 5 jaar geleden zijn wij er geweest, toen in zwanger was van Camiel (dus ikkon helas niet heel veel lopen in de hitte). Maar ik heb het idee dat jullie een beetje op dezelfde plekken zijn geweest als wij toen. Wij hedden toen ook een appatement op een heuvel waar zo'n restaurant bij zat, heerlijk. En ook nog een echt oud toscaans huis bij een wijngaard. Het ene de buurt van Florence, het andere meer bij Pisa en de kust. Het eten is daar heerlijk. En je vakantiealbum is geweldig geworden. Ik heb helemaal niks gescrapt in de vakantie, niet echt tijd voor gehad ook, met die 2 kleintjes

groetjes Astrid

barbara zei

Wat leuk, ontroerend, mooi en lekker zijn je verhalen en LO's Petra! Ook wij hebben nog nooit zo lekker gegeten als in Toscane. Zo puur van smaak. En wat wordt Tim al groot...valt me echt op. Het jongetje is verdwenen en er verschijnt steeds meer een stoere vent. Leuk album ook> goed idee :)

D@nielle zei

mooie lo's enneh ben ook met zo'n zelfde album bezig maar die van jou ziet er al leuker uit, waarschijnlijk omdat je er al onderweg mee bezig bent geweest.