woensdag 20 juni 2012

Dutch Dares schets & 31 stories - day 10,11 & 12

De nieuwste schets, deze maand gemaakt door Cynthia, is bij Dutch Dares online gegaan. Ik vond het een fijne schets om mee te werken (heel snel ook... toch meiden?!). Ik heb een foto gebruikt die ik op de bruiloft van Silvia en Ad heb genomen en moest denken aan 2 regels uit een songtekst van Marco Borsato: "Geluk is mooi als het naar je lacht, niemand hoeft dat uit te leggen". Meer dan passend bij deze foto en die hele bijzondere dag!



Toevallig komt dit ook mooi uit met de pagina's uit mijn 31 stories boek want het verhaal en de foto van dag 10 zijn ook n.a.v. hun bruiloft.
Ik heb trouwens veel nagedacht over de vooral lieve en positieve opmerkingen die ik heb gekregen over het delen van deze layouts. Ze zijn vaak heel persoonlijk. Veel opdrachten waren moeilijk en confronterend om te scrappen. Niet alles van wat ik denk en voel staat hier beschreven maar dit is een punt in mijn leven en het is voor mij vooral belangrijk om te bedenken dat dingen positief kunnen veranderen. Dat er lichtpuntjes zijn. Dat het beter met mij gaat dan een jaar geleden. Maar ik realiseer mij ook dat er mensen meelezen die geen berichtje achterlaten en die hierover anders denken en oordelen, juist door de situatie waarin wij zitten. Ik heb besloten om mijn verhaal toch online te zetten. Het is immers mijn verhaal en mijn keuze. Misschien dat er iemand tussen zit die zich hierdoor bedenkt dat elk verhaal 2 kanten heeft (maar daar moet je wel naar willen luisteren).

Dag 10 - evening
 
Ik wil niet schrijven over onze avonden thuis maar over deze avond! De avond van de dag waarop Silvia en Ad zijn getrouwd.
Er zijn geen twee mensen die ik dit geluk meer gun dan deze twee. Twee bijzondere vrienden. De trouwambtenaar vertelde dat er zoveel zorgen om de gezondheid van Sil zijn geweest. Dat was in mijn ogen een understatement. Als de diagnose kanker wordt gesteld en je tijdens de jaarwisseling een spoedoperatie moet ondergaan is het extra bijzonder om deze dag te kunnen vieren.
Iets om dankbaar voor te zijn.
Het was een stralende dag, een prachtige locatie, een gelukkig bruidspaar, veel lieve mensen om hun heen, een gezellig grand-café en een perfect verzorgde barbecue.
En natuurlijk moest ik deze avond met mijn beste vriendin op de foto. We hebben al zoveel samen gedeeld: goed en slecht, fijn en verdrietig, blij en boos, opgelucht en gefrustreerd, een lach en een traan. Maar vandaag was geweldig om te delen.
 
"Soul Sisters"
Because you see me clearly (and I see you).
Because you inspire me to love deeply.
Because you celebrate my courage
yet nurture my tender heart pieces.
Because you are my memories.
Because you always know what to say
(and when to simply listen).
Because you know my heart, and I know yours.
Because we are side by side,
heart to heart in this life journey.
Because I count my lucky stars for you,
aevery single day.

Dag 11 - nourish

Mijn lievelingsmaaltje: bloemkool, gekookte aardappelen, draadjesvlees en stoofperen.
Mijn favoriete gerecht als we uit eten gaan: lasagne van restaurant Vaticano, ik heb de eerste keer dat ik die at de kok een huwelijksaanzoek gedaan.
Een toetje eet ik 1 keer per week, daarom blijf ik zo slank….., de mannen slaan het geen dag over en dan kijk ik toe(tje).
Ik vind het leuk om op TV naar kookprogramma's en -wedstrijden te kijken maar zelf koken is geen hobby van mij. Van uit eten gaan kan ik daarom echt genieten. Heerlijk om lekkere gerechten uit te mogen kiezen en geen boodschappen te hoeven halen en op te ruimen. Boodschappen haal ik 1 keer per week en pas vlak voordat ik ga koken beslis ik wat de pot die dag schaft. Ik kook eenvoudige maaltijden en moet altijd rekening houden met mijn voedselallergie voor o.a. ve-tsin (E621), noten, pinda's, kruiden, fruit. Mijn favoriete gerechten zijn snel klaar ;) al vind ik het leuk om af en toe een recept uit te proberen en mijn hachee met rode kool is, al zeg ik het zelf, erg lekker. Ik vind het lekker om vlees te eten maar heb een hekel aan rauw vlees, ik gruwel van gehaktballen draaien, maar maak zelfs kipfilet nog grondig schoon, kippenlevertjes met uien en champignons zijn heerlijk maar ik eet ze nooit omdat ik over mijn nek ga als ik het schoon moet maken. Het liefst eet ik vlees dat zo de pan in kan. Verder eet ik niet graag rijst en vind ik het leuk om taarten en cake te bakken maar dat doe ik niet zo vaak.
Als we gasten krijgen gaan we bij voorkeur barbecueën of gourmetten, dan kan ik alles op mijn gemak voorbereiden, van het idee dat ik voor een groot gezelschap een 4 gangen-diner moet bereiden, krijg ik spontaan vlekken in mijn nek.
Op vrijdagavond neemt Tonie een kant-en-klare maaltijd mee naar het werk, kies ik voor een biefstukje en Thomas voor pizza. Zaterdag doen we makkelijk en als Thomas mag kiezen wil hij dat ik een broodje hamburger maak.

Dag 12 - watch

TV en films kijken vind ik heerlijk. Lekker op de bank in mijn hoekje. Openhaard aan, iets te knabbelen erbij en wij hebben weekend.
Om 20.00 uur kijken we naar het journaal. Daarvoor ligt de afstandsbediening bij Thomas. Tonie is ’s avonds vaak met de administratie bezig en kijkt heel veel minder TV dan ik.
Vanaf 20.30 uur kies ik wat uit omdat Thomas om 21.00 uur naar bed gaat. Soms kijkt hij een programma mee als dat rond 21.30 uur is afgelopen.
Op dit moment kijk ik meestal naar:
Zaterdag:          Paul de Leeuw
Zondag:            Peking Express
Maandag:          Grey’s Anatomy
Dinsdag:           Herman den Blijker
Woensdag:        een film of (samen met Thomas) Criminal minds
Donderdag:       -
Vrijdag:            De schat van de Oranje en Bed&Breakfast
Geen programma’s om voor thuis te blijven maar wel vermakelijk. Favoriet is Grey’s Anatomy. Ziekenhuisseries heb ik altijd al gevolgd, maar geen real-life versies want daar kan ik helemaal niet tegen. Naar Expeditie Robinson, Het Blok, woonprogramma’s en rampenfilms kijk ik ook graag.
In de reclamepauzes heb ik een boek, mijn iPad of mijn haaknaald bij de hand.
De laatste DVD die ik heb gekeken was de ontroerende film Haar naam was Sarah en de laatste serie op DVD was de fantastische Deense politieke serie Borgen.
De komende maand zal er veel sport worden gekeken want het EK voetbal, de Olympische Spelen en de Tour de France komen er aan, en dan ben ik de baas over de afstandsbediening.



signature blog

Geen opmerkingen: