dinsdag 14 juni 2011

Rugzak kaarten

Op verzoek van mijn collega heb ik deze 2 rugzak kaarten gemaakt. Ook leuk om aan een juf of meester te geven met een eigen tekst erbij. De rugzakken sluiten met een magneet en je kunt er nog een persoonlijk briefje of een mini cadeautje in stoppen. Misschien een leuk idee zo aan het einde van het schooljaar?!

Ieder mens draagt in zijn leven, een onzichtbare rugzak mee.
Bergt daarin zijn vreugde en zorgen, verzameling van wel en wee.
Soms is de rugzak zwaar van stenen, dan weer vederlicht,
blijft er nog wat ruimte over, maar dikwijls kan hij niet meer dicht.
Kijk je in een verloren uurtje, heel de inhoud nog eens door,
kan er meestal iets verdwijnen, wat zijn waarde reeds verloor.
Langzaam wordt de rugzak leger, 's levensmiddag gaat voorbij
en bij het naderen van de avond, werpt men een deel der last opzij.
Maar er is nog veel van waarde, wat men koestert, graag behoudt.
Al schijnen het soms kleinigheden, het zijn herinneringen, meer dan goud.
Ieder draagt zijn eigen rugzak, niemand die hem overneemt.
En men hoeft ook niet te vrezen, dat een dief hem ooit ontvreemd!

4 opmerkingen:

Margot zei

ik vind het superleuk!

liesbeth zei

Wat heb je toch iedere keer mooie teksten... net als dat gedicht van Van Tellingen dat je de vorige keer gepost hebt - die sloeg in als een bom. Ik denk aan jullie.

Astrid zei

Wat een superkaarten en mooi gedicht/tekst er bij

Jessica zei

Hallo

Deze Zijn super mooi zeg.
maar heb je een patroon van de rugzakjes die erop zitten?
Of kan je me daar aan helpen?